میز بانوان بخش مهربان (مهربان بانو)

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در همایش علمی دانشجویی «پایداری خانواده، تعالی جامعه» در دانشگاه الزهرا(س) افزود: بالا رفتن میزان استفاده از محصولات شبکه های اجتماعی نوین، فرصت ارتباط تاثیرگذار را از خانواده ها گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم خانواده با اختصاص زمان بیشتر برای کسب درآمد، از رشد عاطفی محروم شده که این به نگرانی تحلیلگران از خطر افزایش فروپاشی خانواده ها دامن زده است.

معاون رییس جمهوری، نهاد خانوده را سنگ بنای هر جامعه دانست و گفت: باید این مساله مانند سایر مسایل مورد توجه قرار گیرد، زیرا در صورت هرگونه تزلزل و فروپاشی در خانواده هیچ نهادی جایگزین آن نخواهد شد.

مولاوردی ادامه داد: نقش بی بدیل خانواده سبب شده تا دولت ها برنامه ریزی و سیاستگذاری هایی را در دستور کار خود قرار دهند، هر چند سیاستگذار نباید عقب تر از جامعه باشد، بلکه بر اساس نیازهای جامعه باید از تصمیم گیری های زودگذر پرهیز کند و به عبارتی تسهیل گر فعالیت خانواده باشد.

وی با اشاره به تاکید قرآن به کانون خانواده ادامه داد: در تمام جوامع بشری به خانواده به عنوان محیطی مناسب برای رشد کامل کودک و تعادل شخصتی افراد توجه شده است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه طی 50 سال گذشته خانواده دچار چالش و تغییرات ساختاری شده، تاخیر در ازدواج، افزایش طلاق و افزایش خانواده های تک فرزندی را از جمله این چالش ها برشمرد.

به گفته مولاوردی، خانواده ها در عرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار مشکلاتی شده اند تا جاییکه امروز تلاش هایی از سوی اعضا خانواده برای غلبه بر فقر و ایجاد توازن و تعادل میان کار و مسوولیت های خانوادگی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: برای مهار آسیب های خانواده به برنامه ریزی درست و فهم واقعی از آسیب ها نیاز داریم، باید احترام متقابل و همکاری و مشارکت در خانواده را ترویج کنیم تا به خانواده ای سالم، مشارکتی و مدنی برسیم.

وی بر ضرورت درک بهتر تاثیر تغییرات اقتصادی بر ساختار خانواده و ارزیابی دقیق و دوره ای پیشرفت های حاصل در قبل، حین و بعد از سیاست های اتخاذ شده، تاکید کرد.

به گفته مولاوردی، خانواده عامل اصلی حفظ ارزش های اسلامی است، بنابراین نیازمند توجه، تقویت و حمایت است.

معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد، حمایت های دولت از خانواده رنگ و بوی مداخله نگیرد و دست به تصدیگری نزند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۶
میز بانوان بخش مهربان

امان‌الله قرایی مقدم با تاکید بر اینکه باید بی‌سوادی به یک «قبح» تبدیل شود، افزود: نقش زنان از گذشته‌های دور یعنی از زمان هخامنشیان تا کنون بسیار سازنده بوده است و آنان در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تعلیم و تربیت فرزندان و موفقیت همسران‌شان بسیار تاثیرگذاربوده‌اند. در واقع زنان، تولید کننده و مردان، دلال هستند. بنابراین نقش آنان در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بی‌نظیر است.

وی در ادامه گفت: حدود 12 سال پیش پژوهشی در منطقه 13 و 14 تهران انجام دادم که بر اساس آن موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان، ارتباط مستقیمی با تحصیلات مادران‌شان داشت و به طور متوسط نمرات فرزندان زنان معلم 2 و نیم نمره از فرزندان زنان خانه‌دار بالاتر بود.

این جامعه‌شناس با اشاره به تحقیق انجام شده در نهضت سوادآموزی اظهار کرد: تنها گذراندن دوسال از دوره‌های نهضت سوادآموزی تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء سطح بهداشت زنان و خانواده‌هایشان داشته است. در واقع نقش کلاس‌های نهضت سواد آموزی بسیار زیاد است؛ اما متاسفانه به علت کم‌کاری مسئولان و سوء مدیریت - در حالی که قرار بود بر اساس فرمان حضرت امام (ره) بی‌سوادی ریشه‌کن شود- نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه میزان بی‌سوادی افزایش یافته است.

به گفته وی بر اساس اعلام مسئولان حدود 10 میلیون ایرانی بی‌سواد هستند.

قرائی مقدم در پایان گفت: لازم است تمام سازمان‌ها از جمله سازمان زندان‌ها، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت در این زمینه فعال باشد. البته در حال حاضر مشکل اصلی ترویج سواد آموزی زنان در روستاهاست که لازم است به آن بیشتر بپردازیم. اکنون معلمان نهضت سواد آموزی از میزان دستمزد خود راضی نیستند و همین امر موجب کاهش رضایتمندی آنان می‌شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۱
میز بانوان بخش مهربان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۰۷:۳۳
میز بانوان بخش مهربان