میز بانوان بخش مهربان (مهربان بانو)

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است


شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشستی ویژه در ژنو واقعیات مربوط به زن ایرانی و حضور آن در همه بخشهای دولت را بررسی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۰:۲۶
میز بانوان بخش مهربان

پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: هر که سورة حجرات را بخواند، برای حفظ جنینش از خطرها و سقط، موثر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۰:۲۵
میز بانوان بخش مهربان

شناختن مردها کار چندان ساده ای نیست ، اما این مقاله کمی به شما برای شناخت شوهرتان کمک می کند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۰:۲۳
میز بانوان بخش مهربان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۳ ، ۱۳:۲۲
میز بانوان بخش مهربان

    

   

      استاندار آذربایجان شرقی طی حکمی زهرا کرمانی را به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری منصوب کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۳ ، ۱۰:۴۴
میز بانوان بخش مهربان

 

     اگرچه کلیسم نقشی اساسی در سلامت استخوان ایفا می کند، اما پژوهش های گذشته نشان می دادند که مکمل های کلیسم خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهند.

 

طبق پژوهشی که به زودی در مجله جامعه غدد متابولیسم و علم غددشناسی آزمایشگاهی به چاپ خواهد رسید، مصرف بیش از 1000 میلی گرم مکمل کلیسم در روز می تواند به افزایش طول عمر زنان کمک کند.

کلیسم که یکی از مواد مغذی حیاتی برای سلامت استخوان هاست، اغلب در مواد لبنی و ویتامین ها یافت می شود. اگرچه کلیسم نقشی اساسی در سلامت استخوان ایفا می کند، اما پژوهش های گذشته نشان می دادند که مکمل های کلیسم خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهند

محقیقین با بررسی داده های پژوهشی وسیع که در زمینه پوکی استخوان صورت گرفته بود، درصدد حل این مسئله برآمدند و دریافتند مصرف متعادل مکمل های کلسیم نقش مؤثری در سلامت زنان ایفا می کند.

دیوید گلتزمن، نویسنده اصلی این پژوهش، می گوید: «پژوهش ما نشان داد مصرف روزانه مکمل های کلسیم با کاهش خطر مرگ در زنان ارتباط دارد. این تأثیر مثبت در زنانی مشاهده شد که در روز 1000 میلی گرم کلسیم مصرف می کردند و البته وجود یا عدم وجود ویتامین D مورد ملاحظه قرار نگرفت

      این پژوهش وضعیت سلامت 9 هزار و 33 کانادایی را بین سال های 1995 و 2007 بررسی نمود. در طول این مدت، یک هزار و 160 تن از افراد شرکت کننده جان سپردند. اگرچه طبق داده های به دست آمده زنانی که مکمل های کلسیم مصرف کرده بودند کمتر با خطر مرگ رو به رو بودند، اما چنین تأثیر مثبتی در مردان مشاهده نشد. این پژوهش هیچ دلیل قطعی برای تأثیر ویتامین D بر میزان مرگ و میر نیافت.

گلتزمن چنین بیان داشت: «مصرف بیشتر کلسیم، صرف نظر از اینکه از چه منبعی تأمین می شود، به طور بالقوه با طول عمر زنان در ارتباط است. این بدان معناست که کلسیم چه از مواد لبنی و چه از مواد غیر لبنی یا مکمل ها تأمین شده باشد، اثرات مثبت یکسانی را بر سلامت افراد دارد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۳ ، ۱۰:۳۰
میز بانوان بخش مهربان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۳ ، ۰۸:۳۵
میز بانوان بخش مهربان

"برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد" در گزارش جدیدی اعلام کرد: با وجودی که زنان در کشورهای در حال توسعه نقش موثر و چشمگیری در کمک به پیشرفت و رفاه شهرها دارند اما اغلب آخرین افراد جامعه هستند که از زندگی کردن در شهر سود می‌برند.

در گزارش جدید برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد تحت عنوان «جنسیت و پیشرفت شهرها» تاکید شده است: شاهد این واقعیت که زنان در شهرها کمتر از همه گروه‌های دیگر جامعه سود می‌برند به وضوح در تبعیض‌های جنسیتی آشکار در عرصه‌های اشتغال، استخدام و دستمزد، حق تصرف ملک، دستیابی و جمع‌آوری دارایی،‌ امنیت شخصی و حضور در ساختارهای رسمی و اداری شهرها قابل مشاهده است

در این گزارش تاکید شده است که ارائه خدمات اساسی و اولیه در کنار راهکارهای اقتصادی، نیاز کلیدی برای ایجاد رفاه و امنیت برابر بین زنان و مردان در شهرها است.

گزارش برنامه اسکان بشر سازمان ملل در مورد زنان و شهرها، جنسیت و پیشرفت شهرها با تلاش «لوسیا کیوالا» و «اویبانجی اویلاران – ایایینکا» کارشناسان این سازمان انجام شده و بر روی پنج شهر بزرگ ریو دو ژانیرو، کینگستون، ژوهانسبورگ، کامپالا و بنگالور متمرکز بوده است.

مشاهدات این کارشناسان از پیامد سیاست‌گذاری‌ها و شیوه مدیریت شهرها برای زنان عمدتا منفی بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۳ ، ۰۸:۰۵
میز بانوان بخش مهربان


به گفته پژوهشگران آلمانی مصرف کلسیم، محصولات لبنی و آجیل می تواند تا چند برابر طول عمر زنان را افزایش دهد .

یک مشت آجیل در هر روز تمام نیازهای زنان به ویتامین های مواد معدنی را تامین می کند.

گفتنی است، پژوهشگران با انجام آزمایشاتی روی ۱۲۰ هزار داوطلب زن دریافتند مصرف مکمل کلسیم و آجیل می تواند انرژی زنان را تا ۵ برابر افزایش دهد و از بروز سرطان پیشگیری کند.

بررسی ها نشان می دهند سلامت بدن ارتباط مستقیمی با مصرف آجیل و کلسیم دارد و مصرف آجیل مرگ و میر را در میان زنان بسیار کاهش می دهد.

از این رو پزشکان توصیه می کنند خانم ها برای افزایش طول عمر خود و دوری از سرطان و بیماری های مختلف روزانه یک مشت آجیل بخورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۳ ، ۰۸:۰۴
میز بانوان بخش مهربان

 

بانوان متخصص بسیجی برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان آمده اند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: : با توجه به اولویت یافتن بحث اقتصاد مقاومتی، به کار گیری بانوان متخصص بسیجی در عرصه های مرتبط و کمک به امر فرهنگ سازی و گسترش تولیدات خانگی از برنامه های بسیج جامعه زنان است.

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در گفت‌و گویی درباره بکارگیری دختران جوان بسیجی در اردوهای جهادی و در قالب حلقه های صالحین اظهار داشت: بهره گیری از توان بانوان بسیجی در فعالیت های خدمات رسانی، امدادی و مشاوره ای از جمله محورهای همکاری سازمان بسیج سازندگی و بسیج جامعه زنان است.

اصلانی ادامه داد: با گسترش برنامه های این دومجموعه و همچنین اولویت یافتن بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان یک هدف مشترک در سال جاری، به کار گیری بانوان متخصص بسیجی در عرصه هایی همچون هنری و مشاغل خانگی، کشاورزی و دامداری و ... در همکاری های بسیج سازندگی و بسیج جامعه زنان مورد توجه قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمان بسیج جامعه زنان در تحکیم بنیان خانواده و در راستای عمق بخشی نقش زن در خانه و جامعه، می توان از ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی برای همکاری مشترک بهره برد.

وی افزود: عرصه های سازندگی با محوریت اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، محرومیت زدایی، خدمات رسانی و حمایتی ظرفیت بالایی برای گسترش عملکرد دوسازمان دارند که امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر از این ظرفیت ها بهره برداری کنیم.

اصلانی با ارائه آماری در خصوص برنامه های بسیج جامعه زنان گفت: در طرح تجلی محبت در سال 91 که مربوط به جمع آوری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بود، با همکاری دستگاه هایی همچون بسیج سازندگی حدود 12 هزار و 500 جهیزیه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 400 میلیون تومان در اختیار خانواده ها قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: در طرح پیوند آسمانی که در سال 92 با همین رویکرد به اجرا رسید، در 6 ماه نخست سال حدود 2 هزار و 500 جهیزیه با هزینه ای حدود 9 میلیارد و 600 میلیون تومان با همکاری دستگاه های مربوطه تهیه شد.
 
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به حضور بانوان بسیجی در اردوهای جهادی یک روزه حلقه های صالحین گفت: برگزاری کلاس های آموزشی از جمله هنری، امدادی، بهداشتی، دامی و کلاس های هنری از جمله خیاطی، بافتنی، گلدوزی، قالی بافی و ... از فعالیت های انجام شده در این اردوها می باشد.

وی ویزیت رایگان بیماران، غبارروبی، مرمت و زیباسازی فضای مساجد، مداری، خانه بهداشت، جمع آوری محصولات کشاورزی و باغداری، سرکشی از سالمندان، کمک به افراد بی بضاعت و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه را از دیگر برنامه های بانوان بسیجی شرکت کننده در اردوهای جهادی یک روزه حلقه های صالحین عنوان کرد.
 
اصلانی خاطرنشان کرد: کمک به موضوع فرهنگ سازی و گسترش تولیدات خانگی، شرکت در اردوهای جهادی یک روزه طرح صالحین، کمک به زوج های جوان کم بضاعت با تهیه جهیزیه از طریق جمع آوری کمک های مردم و خیرین از برنامه هایی است که از سوی این سازمان پیگیری می شود.
 
وی در پایان با اشاره به برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان به منظور تحقق حماسه اقتصادی گفت: همکاری با بنیاد تعاون بسیج در امورات مربوط به اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های این سازمان است ضمن اینکه از طریق تفاهم نامه های مشترک همچون تفاهم نامه سه جانبه توسعه مشاغل خانگی با سازمان بسیج اصناف و بسیج سازندگی در برنامه های مربوط به اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی مشارکت داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۸:۰۴
میز بانوان بخش مهربان