میز بانوان بخش مهربان (مهربان بانو)

 


 مولاوردی بر تدوین و عملیاتی کردن برنامه جامع توسعه امور زنان روستایی از طریق همکاری شبکه ای، هم اندیشی و همگرایی بین دستگاهی تاکید کرد.

"برگرفته از سایت معاونت امور زنان و خانواده"


«شهیندخت مولاوردی» روز دوشنبه در نخستین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه در حوزه توان افزایی زنان روستایی افزود: طی سال های گذشته بواسطه مجموع برنامه ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های مختلف، شاخص های آموزشی و بهداشتی در بین زنان روستایی ارتقا یافت اما پیشرفت های مذکور بواسطه عوامل اجتماعی، اقتصادی و مسایل و مشکلات موجود در محیط های روستایی، کیفیت زندگی زنان روستایی را چندان ارتقا نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شاخص های اقتصادی، عمده فعالیت های دستگاه های متولی با رویکرد توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی صورت گرفته است.

اجرای برنامه هایی نظیر تشکیل و حمایت از تعاونی های زنان روستایی، حمایت از صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری و برگزاری دوره های آموزشی - مهارتی اشتغالزا در بخش های صنایع دستی و کشاورزی از جمله فعالیت هایی است که مولاوردی به آنها اشاره کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر دستگاه های ذیربط با تعدد موضوعات و اولویت های کاری مواجه هستند، مجموعه اعتبارات تخصیص یافته به زنان روستایی فقط بخشی از آن را شامل شده، از این رو برنامه های انجام شده در سطح ملی و یا منطقه ای تاثیرات ملموسی را در پی نداشته است.

مولاوردی تصریح کرد: با توجه به تعدد دستگاه های مرتبط با موضوع، ضروریست از طریق همکاری شبکه ای، هم اندیشی و همگرایی بین دستگاهی، برنامه جامع توسعه امور زنان روستایی تدوین و عملیاتی شود.

وی گفت: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با توجه به جایگاه ستادی خود و با هدف تحقق همکاری بین بخشی و مدیریت ظرفیت های موجود، در زمینه توان افزایی زنان و دختران روستایی و جلب مشارکت آنها در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و در پیشبرد اهداف معاونت و رفع مسایل فرهنگی و اجتماعی ناشی از بالارفتن سن ازدواج دختران روستایی و افزایش تعداد دختران روستایی بازمانده از ازدواج، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

تشکیل کارگروه زنان روستایی و عشایر با هدف استخراج نیازهای پژوهشی، تعامل و هماهنگی با وزارتخانه ها و تعامل و هماهنگی با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از جمله اقداماتی است که مولاوردی به آنها اشاره کرد.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز فرایند اجرای تدوین لایحه برنامه ششم توسعه کشور، انجام مطالعات دقیق و گسترده درباره وضعیت زنان روستایی و تلاش در جهت تدوین و تصویب ماده قانونی مرتبط با موضوع زنان روستایی مورد تاکید جدی است.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر اقدامات فرهنگی و لزوم فرهنگسازی در راستای آماده سازی زنان روستایی و سایر ذینفوذان برنامه های مرتبط با زنان روستایی، پیشنهاد می شود ضمن ثبت روز «زن روستایی» در تقویم ملی کشور و در چارچوب هفته ملی روستا، با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی، برنامه های آموزشی فرهنگی برای زنان روستایی در تمام حوزه ها تهیه و ارائه شود.

نخستین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه در حوزه توان افزایی زنان روستایی امروز(دوشنبه) در هتل آزادی تهران گشایش یافت و فردا(سه شنبه) پایان می یابد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۶
میز بانوان بخش مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی