میز بانوان بخش مهربان (مهربان بانو)

شگفتی شورای حقوق بشر از پیشرفت زنان ایران

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ق.ظ


شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشستی ویژه در ژنو واقعیات مربوط به زن ایرانی و حضور آن در همه بخشهای دولت را بررسی کرد.

به نقل از تلویزیون العالم، شرکت کنندگان در این نشست موفقیت حکومت ایران را در وارد کردن زنان به همه بخشهای زندگی و طبق ارزشهای اسلامی ستودند. این در حالی است که هیئت ایرانی واقعیات مربوط به تبلیغاتی را که می کوشد چهره ای مغایر با واقعیات مربوط به وضع زنان در ایران ارائه دهد، فاش ساخت.

شوقی امین گزارشگر تلویزیون العالم در گزارشی در این زمینه گفت: در مقابل هیئت هایی از نقاط مختلف جهان، و در طول دو روز کامل، ارقام و گزارشها، کارشناسان حقوق بشر را در میزگردی درباره زن ایرانی و مسئولیت شورای حقوق بشر در ژنو، در خصوص جایگاهی که زن ایرانی به آن دست یافته است شگفت زده کرد، جایگاهی که واقعیت واقعی و عملی و حضور جهانی آنان، آن را اثبات می کند. زن ایرانی، قاضی، نماینده مجلس، رئیس شورای شهر، مشاور رئیس جمهوری در امور زنان، وزیر، پلیس، پزشک، پژوهشگر، و ورزشکار و .. است فهرست سمت هایی که زنان در ایران اشغال می کنند طولانی است. 
خانم صفا وأدی، فعال حقوقی ایرانی گفت: «زنان در ایران نقشی اساسی در جامعه ایفاء می کنند آنها در همه عرصه های زندگی فعال هستند، همان گونه در عرصه سیاسی و مشارکت در تصمیم سازی ها نقش دارند.» 
گزارشگر العالم افزود: شرکت کنندگان در این میزگرد، در توضیحی مشروح همراه با ارائه فیلم و مستندات بر پیشرفتهایی که در وضع زنان در سایه حکومت جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است تاکید کردند. تحولاتی که زن ایرانی را به الگویی قابل پیروی، تبدیل کرده است نتیجه تصمیمات سیاسی رهبران عالی مبنی بر فراهم کردن زمینه تصدی مناصب و مسئولیت های مختلف توسط زنان است. اما تمایل سیاستمداران بدون تمایل خود زنان ایرانی به مشارکت در توسعه و تصدی مراکز تصمیم گیری کافی نیست. 
مصطفی علی، عضو کمیته حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی گفت: «همه راهبردها در ایران بر ارائه تسهیلات و ابزارهایی به زنان که آنها را برای پیشرفت و تکیه بر توانمندیهایشان در عرصه های مختلف زندگی قادر می سازد، تاکید دارد» 
گزارشگر العالم در ادامه افزود شرکت کنندگان در این میزگرد که از توانایی زنان ایرانی که تحصیلات دانشگاهی را با مطالعات اسلامی ترکیب کرده اند و دارای منطقی قوی و جرأت و توانایی عالی در نظریه پردازی و شایستگی در برنامه ریزی و مدیریت هستند شگفت زده شده بودند، سئوالات مختلفی برایشان مطرح شد. 
خانم فرحناز رافع نماینده اعضای افتخاری هلال احمر ایران گفت: «نقش زن ایرانی در جامعه نقشی مهم و برجسته است و تاثیر آن در روند امور جامعه و مسائل بهداشتی و امدادرسانی و در همه مسائل و مسائل علمی بسیار مهم است.» 
شوقی امین در پایان گزارش گفت در این میزگرد روشن شد که زن در سایه احکام اسلام از جایگاهی برخوردار است که در هیچ دین و نظام دیگری به آن دست نمی یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۳
میز بانوان بخش مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی